jueves, 29 de septiembre de 2011

Entrevista a Suso Basterrechea

Basterrechea é un escultor que estudou pintura, que da clases nun instituto e que se meteu en política con Esquerda Unida (Ferrol, 1968) estudou pintura en Sevilla i en Ferrol foi alumno de Ricardo Segura Torrella. Pero é coñecido polas súas esculturas e algo tamén porque dende xuño dirixe o Consello Local de IU.

-¿Por que é escultor se estudou pintura?

-Por inseguridade, a escultura é un traballo algo máis intelectual que a pintura no que me sinto máis seguro. Aínda que estou perdendo algo esa sensación e a miña última exposición foi de debuxos.

-¿Sería pola política?

-Pois a práctica política mudou a miña percepción da arte, que é como una vida paralela. Pero coa política aterricei nas necesidades reais.

-E ¿como chegou á política? 

  -Pois a través da arte. Iolanda [Díaz] pediume que xestionara o centro cultural Torrente Ballester, gustoume o proxecto e as persoas e me comprometín. Despois o PSOE ofreceume seguir e o PP facer unha exposición, pero negueime.

-¿Non faría una exposición organizada polo PP entón?

-Non é iso, non podo formar parte dun proxecto que non vexo, ou que non comparto. De todos os xeitos, a miña relación coa política é moi natural, os meus debuxos sempre foron moi políticos, de denuncia social a través da ironía. A arte sempre é política.

-Falando da súa nova responsabilidade política en Esquerda Unida, ¿que obxectivos ten?

-A labor de oposición municipal está agora moi limitada pola maioría absoluta, e penso que o que hai que conseguir é unha carta de unidade de toda a esquerda para tentar frear as agresións á educación, por exemplo. Tamén estamos inmersos nun proceso de refundación e tentando abrirnos á sociedade. A nosa fortaleza pasa por recuperar á xente que desconfía do partido, como o movemento do 15-M. Supoño que nos ven como parte do sistema, pese a estar en contra del, e tamén dos problemas.

-Ademais de político é profesor de Educación Plástica, ¿bota de menos máis tempo para a arte? 

-Estou acostumado a traballar moitísimo, quítolle horas ao sono, pero boto de menos máis tempo para a familia.

-Se tivera que debuxar ao alcalde de Ferrol, ¿como sería? 

-Gris [risas], bueno, todos os meus debuxos son grises. É un tipo agradable, pero non me inspira.

SUSO BASTERRECHEA artista, maestro e responsable local de iu 

A noticia http://www.lavozdegalicia.es/ferrol/2011/09/28/0003_201109F28C11991.htm

No hay comentarios:

Publicar un comentario